lunes, 21 de diciembre de 2009

competències digitals. currículum batxillerat.

He escollit dos competències, la de gestió i tractament de la informació i la

Competència digital. En primer lloc faré un breu resum de cada una d’ elles.

La competència en gestió i tractament de la informació és el conjunt de

capacitats i destreses que permeten mobilitzar recursos per trobar, reunir,

seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents

suports, tant en l'àmbit acadèmic com en la vida quotidiana.

La competència digital és la facultat de mobilitzar en situacions singulars

diverses, de caràcter acadèmic, social o personal, el conjunt de capacitats i

destreses derivades dels coneixements teòrics i pràctics bàsics de la societat

de la informació, de la seva cultura i dels seus productes, així com de les bones

pràctiques del seu entorn. L'alfabetització digital constitueix avui una necessitat prioritària, la ignorància digital pot provocar situacions de

marginació i d'injustícia social.

Aquestes dos competències es comencen adquirir a batxillerat, en gran part, gràcies al treball de recerca, ja que és el primer treball que realitzem, abans d’ entrar a l’ universitat, i que més atenció ens requereix. Aprenem a seleccionar l’ informació, veure el que és important del que no ho és. A conèixer les fonts que tenim al nostre abast, quines són fiables i quines no.

Iniciem el treball amb idees molt generals i a poc a poc anem aprenent a anar perfilant les idees que volem treballar i aprofundir. Ens espavilem per fer entrevistes, experiments, buscar experiències en primera persona per fer més senzilla l’ explicació, visites a entitats, etc.

Tots això ho fem a través de diferents vies, a través de email, chat, cita en persona, via telefònica, utilitzant el llibres,internet,diaris, articles. D’ aquesta manera ens espavilem i aprenem les diferents vies d’ aconseguir informació.

La segona competència, la digital, també l’ aprenem ha utilitzar gràcies al treball de recerca, en primer lloc amb la memòria escrita i en segon lloc amb l’ exposició oral que avui dia s’ utilitza el programa power point.

No hay comentarios:

Publicar un comentario